نحوه تولید محتوا در یوتیوب

 

چگونگی تولید محتوای جذاب در یوتیوب

اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که چگونه در یوتیوب محتوای جذاب تولید کنید، باید به شما بگوییم که محتوا اصلی‌ترین ابزار کسب درآمد از یوتیوب است. کاربر با آپلود کردن محتوای ویدیویی در یوتیوب ابتدا اقدام به جذب مخاطب می‌کند و سپس از آنها به عنوان منابع کسب درآمد استفاده می‌کند. در واقع کاربر با تولید ویدیوهایی در یک زمینۀ خاص، جمعی از کاربران را به سمت خود جذب می‌کند و سپس آنها را تشویق به پرداخت حق عضویت و استفاده از محصولات و خدمات خود می‌کند. اما چه کار کنیم که محتوای ویدئویی ما جذاب‌تر شود؟

چگونگی تولید محتوای جذاب در یوتیوب

پیش از این که به روش‌های ایجاد جذابیت در محتوای یوتیوب بپردازیم، به این نکته اشاره کنیم که راهکارهایی که در ادامه ارائه می‌شوند، نه تنها برای یوتیوب، بلکه برای تمامی سرویس‌های انتشار ویدئویی آنلاین دیگر نیز مفید خواهند بود.

1- تجهیزات حرفه‌ای داشته باشید

اگر از توان مالی مناسب برخوردارید، کارتان را با یک استودیوی ویدئویی حرفه‌ای آغاز کنید. ولی اولویت نخست، کیفیت بالای خود محتوا است. لذا کاربر حتی با یک گوشی هوشمند هم می‌تواند به تولید محتوای خوب اقدام کند و پس از یک استارت موفقیت‌آمیز به سراغ تجهیزات حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تر برود. به هر حال به عدم لرزش دست در حین فیلم‌برداری، صدای واضح، نور مناسب، موسیقی زمینه و … دقت داشته باشید.

2- برنامه‌ریزی و گزینش موضوع را جدی بگیرید

برای تولید و بارگذاری ویدئوها، تقویم محتوایی داشته باشید. انتخاب موضوع ویدئو، مدت هر ویدئو، زمان مناسب برای انتشار، توالی انتشار و … باید مد نظر باشند. برای انتخاب موضوع، به دنبال آموزش مهارت‌های روزمره باشید. مثلاً مهارت‌های زندگی، فنون آشپزی، بدن‌سازی، کاردستی، کار با رایانه و گوشی موبایل، تعمیرات وسایل شخصی ساده و ….

محتوای شما نباید همراه با پیام‌های منفی، اطلاعات تکراری و یا ایجاد حس ناراحتی و دلواپسی در مخاطب باشد.

3- مخاطب یابی حرفه‌ای در یوتیوب

اشتباه نکنید!

شما هرگز نمی‌توانید همۀ کاربران دنیا را به سمت خود جذب کنید. این کار گذشته از مهارت عالی در تولید محتوا، در حد کارگردانان سینمایی، نیاز به یک سری پارامترهای شخصی و اعتباری دیگر نیز دارد که شاید در کل دنیا تعداد انگشت شماری از محتوانویسان یوتیوب داشته باشند. لذا به فکر یک جامعۀ مخاطب مختصر اما مفید باشید و پس از دریافت بازخوردهای مثبت اقدام به توسعه جامعه مخاطبین خود نمایید. هر چند که اگر در گزینش مخاطبین به صورت حرفه‌ای عمل کرده باشید، خود آنها خواسته یا ناخواسته در خدمت پویش یوتیوپی شما قرار خواهند گرفت و جمع مخاطبین شما بدون اقدام خاصی از سوی خودتان افزایش پیدا خواهد کرد.

توصیۀ ما به شما انتخاب یک گروه مخاطب کوچک و تلاش برای حفظ دائمی آنها است. این افراد کم باید به موضوع انتخابی مورد نظر شما علاقه داشته باشند.

4- با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید

مخاطبان کانال شما انتظار دارند تا از یک ارتباط دو سویه با خود شما برخوردار باشند و به پرسش‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادهای آنها واکنش نشان دهید. کانال یک طرفه شاید در کوتاه مدت جذاب باشد، اما خیلی زود باعث دل‌سردی مخاطب و هدایت وی به سمت کانال‌های رقیب شما خواهد گردید.

5- روی آموزش تمرکز داشته باشید

امروزه موضوعات آموزشی در صدر گرایشات کاربران قرار دارند. شما نیز آموزش را در حیطۀ تخصصی خودتان دنبال کنید. به سراغ آموزش‌های تخصصی نروید؛ بلکه روی موضوعات عمومی که مردم به صورت روزمره با آنها سر و کار دارند تمرکز کنید.

روی آموزش تمرکز داشته باشید

6- ویدیوهای نقد و کارشناسی تهیه کنید

موضوعات بسیار زیادی هستند که نقد و بررسی آنها برای کاربر جذاب است. از تشریح یک محصول و فناوری جدید گرفته تا کارشناسی یک فیلم یا رویداد ورزشی. البته باز هم تکرار می‌کنیم رویدادهای مرتبط با تخصص خود را مورد نقد و بررسی قرار دهید تا کاربر همواره به نظرات شما با دید اعتماد نگاه کند.

7- ویدئوی بدون عنوان؛ هرگز

برای ویدئوهای خود یک عنوان جذاب و حرفه‌ای انتخاب کنید که باعث جذب مخاطب شوند. البته از عنوانی استفاده کنید که در موتور جستجوی گوگل از رنکینگ بالایی برخوردار باشد تا بالاتر از رقبایتان دیده شوید.

منبع: نحوه تولید محتوا در یوتیوب

Comments