آموزش تنظیم تقویم محتوایی
حتماً شما هم به تازگی متوجه اهمیت تقویم محتوا شدهاید و دوست دارید بدانید که چطور میتوان یک تقویم محتوایی را ایجاد و آن را تنظیم کرد. در این مقاله، ما ابتدا به طور کامل توضیح میدهیم که تقویم محتوایی چیست و چرا اهمیت دارد؟ به کمک چه ابزارهایی میتوانیم یک تقویم تولید محتوا بسازیم؟ و چه مواردی را باید در آن درج کنیم؟ (تا برنامه ریزی محتوایی سیستممان به درستی پیش برود.)
تقویم محتوایی در واقع یک برنامه کتبی زمان بندی شده است که معمولاً برای مقالاتی که میخواهیم در آینده منتشر کنیم، مورد استفاده قرار میگیرد. به طور معمول، تقویمهای محتوا شامل محتواهایی هستند که قرار است به زودی انتشار یابند و هم چنین شامل به روزرسانی تاریخ انتشار مقالات قدیمی، تبلیغات از قبل برنامهریزی شده و به روزرسانی محتواهای موجود است.
چرا تقویم محتوا مهم است؟
اگر داشتن وبلاگ برای شما یک سرگرمی در اوقات فراغت به حساب میآید و گاهی پستی در آن انتشار میدهید، پس احتمالا شما نیازی به تقویم محتوا ندارید.
اما اگر شما از بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار خود استفاده میکنید، پس سازمان دهی وضعیت وبلاگ و به روز رسانی مداوم آن یک فاکتور کلیدی خواهد بود.
چرا تقویم محتوا مهم است؟
در اینجا به سه دلیل اشاره میکنیم که تقویم محتوا میتواند به استراتژی بازاریابی شما کمک کند.
دلیل اول این است که داشتن یک تقویم محتوا باعث میشود که شما اطمینان حاصل کنید که تمامی کارهای مورد نیاز شما، از تولید محتوا گرفته تا انتشار و به روز رسانی آن، به موقع اتفاق میافتد.
اگر یک برنامه سازماندهی شده خاص برای تولید محتوا نداشته باشید، انجام بسیاری از کارها را فراموش خواهید کرد، به این صورت که یا محتوای کمتری منتشر میکنید و یا فراموش میکنید که محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید.
اگر بخواهم واضحتر توضیح دهم، به کمک تقویم محتوا شما مطمئن میشوید که همه چیز سر جای خودش است.
دوم، با داشتن یک تقویم محتوا شما میتوانید راحتتر با افراد تیم خود یا فریلنسرها همکاری داشته باشید.
اگر شما یک وبلاگ شخصی دارید، اصلاً نیازی به تقویم تولید محتوا نخواهید داشت.
اما اگر کارمندان یا نویسندگان دیگر به شما در تولید محتوا کمک میکند، پس به چیزی نیاز دارید که همه بتوانند از وضعیت فعلی وبلاگ، به طور یکسان باخبر باشند.
برای مثال، تقویم محتوای سایت بک لینکو به کمک Google Sheets تنظیم شده است و همه افراد تیم میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و آن را ببینند.
سوم، تقویم محتوایی یک چشم انداز کلی از چیزی که در آینده نزدیک در انتظار شماست را ارائه میدهد.
به عنوان مثال، ما از تقویم محتوایی به این منظور استفاده میکنیم که مطمئن شویم آموزشهای عملی یا چند ویدئو آموزشی را به طور هم زمان منتشر نکنیم. این گونه، ما میتوانیم استراتژی محتوا را برای سایت خود در چند ماه آینده در یک صفحه نمایش مشاهده کنیم. خیلی جالب است نه؟
ادامه مطلب: https://farsmohtava.ir/content-calender/
Comments
Post a Comment